דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבנק והחובות בכלכלת המשפחה 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2698 פעמים ]

והסדר חובות מול הבנק וכלכלת המשפחה

 

נקלעתם לחובות בנקאיים? עליכם לדעת כיצד יש להתנהל מול הבנק כאשר מנהלים מו"מ להסדר חובות .

 

מה לא לעשות? לא להתעלם.

במהלך השנים יצרנו איזושהי תלות במערכת הבנקאית, אבל, הבנק הוא עסק לכל דבר ואסור לנו לשכוח זאת, מטרת הבנק הוא רווח בסוף שנה והוא לא מוותר בקלות כל כך על כספים שחייבים לו.

 

כאשר אתם בחריגה קטנה לפני כניסת השכר החודשי,ברוב המקרים הבנק יתריע בפניכם על החריגה בחשבון, אבל, כאשר החשבון בחריגה משמעותית שיוצאת משליטה הבנק נמצא במצב בו הוא צריך ליצור קשר טלפוני על מנת לידע או להתריע על אותה חריגה. זהו שלב לפני פעולה יותר משמעותית כגון החזרת צ'קים, הוראות קבע וכ"ד.

 

ההתעלמות שלכם מהבעיה או מהטלפונים מהבנק לא תעלם מאליה, אתם חייבים להתייחס ברצינות לכל מכתב או טלפון מהבנק, להיפך, זה עלול להקשיח את עמדת הבנק כלפיכם  ולכן מומלץ להתייחס לכל מכתב או שיחה מהבנק וכדאי לכם להגיע להסדר מידי ולמצוא פתרון ששני הצדדים יוכלו לעמוד בו.

 

 

אז מה עלינו לעשות?

 להגיע לבנק מוכנים ורגועים :

 

אני שוב מדגיש, הבנק קיים על מנת להרוויח מפעילותו העסקית, הוא לא חייב לנו דבר מה, אנחנו אלו המשתמשים בשירותיו המגוונים ומשלמים עבור השירותים הללו. לכן הגיעו רגועים, כעס או צעקות לא יובילו להתקדמות ובטוח לא לפתרון הרצוי.

 

חשוב לדעת היכן אנו כמשפחה עומדים מבחינה כספית, אלו חסכונות, הלוואות, ערבויות או כל דבר כספי אחר אותו אנו מנהלים מול הבנק, כך נהיה מודעים למצב בחשבון והבנק לא יוכל להפתיע אותנו בנתונים החסרים לנו.

עצם המודעות למצבנו הפיננסי היא תחילתו של הבראה או התייעלות בכלכלת התא המשפחתי שלנו.

 

הכנת דוח הוצאות והכנסות

הכינו מאזן משפחתי בו אתם תוכלו לקבל תמונה ברורה יותר של ההוצאות המשפחתיות שלכם. באתר תוכלו למצוא טבלה של הוצאות והכנסות, הדפיסו אותה ומלאו את הסעיפים, את הנתונים תוכלו להוציא מתדפיסי בנק וכרטיסי האשראי שלכם, התייחסו ברצינות למילוי המאזן ואל תנחשו את הסכומים. לאחר מילוי הטבלה אתם תוכלו לראות את מצבכם האמיתי, במידה והפער הוא שלילי וגדול, זוהי הסיבה להתדרדרות הכספית שלכם ותדעו היכן עליכם להתייעל.

הכנת הטבלה יראה לבנק את הרצינות שלכם ושהינכם מודעים לבעיה ושיש לכם את הרצון לצאת ממעגל המינוס והחובות. זה גם מראה לבנק את ההשקעה בחשיבה והמאמץ שהשקעתם.  רצינות זו תעניק למשפחה את היכולת לנהל מו"מ ושיחה פתוחה יותר ולא לקבל את הגזירה החד צדדית של הבנק.

 

אל תצפו לניסים

ההסדר עם הבנק תלוי מאוד במצב חשבון הבנק וההתנהלות שלכם מולו בעבר ולכן יתכן שיהיה פער בין הצפי שלכם מההסדר לבין מה שהבנק יציע או יהיה מוכן לקבל.  גם לאחר קבלת פתרון אל תהססו לנהל מו"מ על תנאי הריבית וכ"ד.

 

עליכם להכין מספר אלטרנטיבות לפתרון מול הבנק, לבדוק את התנאים והמסלולים החדשים אותם מציע הבנק, גם לא יזיק לפנות לבנק המתחרה ולבדוק את התנאים אותם הם מציעים.

ןחשוב עוד יותר, קחו את החינוך הפיננסי וניהול התקציב בכלכלת המשפחה שלכם ברצינות, שליטה על כספי המשפחה תעניק לכם שקט נפשי ורמת חיים טובה יותר. 

 

בהצלחה...

 

 

www.familyfinance.co.il כותב המאמר הינו יועץ בכיר במרכז לכלכלת המשפחה, המרכז לכלכלת המשפחה הוקמה מתוך מטרה לסייע לציבור במימוש זכויותיו הכספיות המגיעות לו כחוק ממס הכנסה ובנוסף מתן שירותי ייעוץ למשפחות העצמאיים ולחברות בתחום כלכלת המשפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב